Herman Boel op LinkedIn    Laura op LinkedIn    H&L op Facebook    H&L op Twitter
logo H&L
 


Atelier over vertaalbureaus

(Brussel)


Hoe werkt een vertaalbureau?
Hoe ziet de dag van een projectmanager eruit?
Op basis van welke criteria worden vertalers door revisoren beoordeeld?
Met welke trucs en troeven onderscheid je je van andere vertalers?
Hoe onderhandelen over prijzen of deze verhogen?
Welke valkuilen zijn te vermijden?
Hoe zorg je ervoor dat je serieus wordt genomen?

...


Vele zelfstandige vertalers werken voor kleine en grote vertaalbureaus, zowel Belgische als buitenlandse.
Beide partijen hebben er dan ook alle belang bij elkaar te begrijpen en te respecteren.
Hoe kun je een goede relatie onderhouden met vertaalbureaus en meer opdrachten voor een juiste prijs in de wacht slepen?
Het antwoord krijg je tijdens dit interactieve atelier voor ervaren vertalers!

Op het programma: een presentatie vol praktische tips, Q&A, rollenspellen, korte debatten in kleine groepen en mogelijkheid tot netwerken.



SPREKERS

Herman Boel werkte 15 jaar lang als projectmanager in vier vertaalbureaus. Hij vestigde zich als zelfstandig vertaler in 2011.

Gedurende vijf jaar bekleedde Laura Fontaine de Ghélin de functies projectmanager en revisor in twee andere vertaalbureaus. Sinds 2014 is ze zelfstandig vertaler en revisor.

Herman (Nederlandstalig) en Laura (Franstalig) startten begin 2016 met hun samenwerking en vormden H&L. Ze werken nog steeds voor vertaalbureaus maar bouwen daarnaast ook aan hun eigen klantenportefeuille en omringen zich met betrouwbare partners. Ze houden samen dit atelier, eerst in de ene taal en vervolgens in de andere.


DATUM

Vrijdag 14 oktober 2016.


UUR

Van 9.00 tot 12.30 uur (in het Frans) OF van 14.00 tot 17.30 uur (in het Nederlands).
Optie: gemeenschappelijk buffet van 12.30 tot 14.00 uur.


LOCATIE

Hotel Izán Avenue Louise****
Blanchestraat 4, 1000 Brussel

Het hotel bevindt zich op 8 minuten wandelen vanaf het metrostation Louiza en is dus gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.
Wie met de auto komt, kan parkeren in parking Louiza (Livornostraat 11, 1060 Sint-Gillis).


Je wilt graag aan het atelier deelnemen maar de datum of locatie past niet?
Stuur een e-mail naar info@herman-laura met je voorkeuren.
Herman en Laura proberen het atelier dan op extra data te organiseren.


PRIJS

Atelier + koffiepauze
Tarief: € 89 (€ 73,55 excl. btw)

Optie: supplement van € 15 voor het buffet (tussen 12.30 en 14.00 uur).
                    ==>    Totaal = € 104 (€ 85,95 excl. btw)


AANTAL DEELNEMERS

Niet meer dan 25 personen per atelier.
Dit is ideaal om het atelier interactief te houden en zo optimaal mogelijk jullie vragen te beantwoorden.
In geval van grote interesse, wordt het atelier op extra dagen en eventueel in andere steden georganiseerd.


VOORBEREIDING

Aarzel niet om op voorhand (via e-mail) eventuele vragen te stellen die je graag behandeld wilt zien.
Neem ook iets mee om tijdens het atelier en de korte debatten/uitwisselingen notities te kunnen nemen.


INSCHRIJVING

Stuur vóór vrijdag 7 oktober 2016 een mail naar info@herman-laura.be.
Opgelet! Je inschrijving is pas geldig na betaling. Ook wordt om organisatorische redenen elke inschrijving als definitief beschouwd.
Een terugbetaling kan slecht na voorlegging van een medisch attest of in geval van overmacht.


BETALING

Betaling via overschrijving op rekeningnr. BE10 0688 9353 2604 (BIC: GKCCBEBB) van Herman Boel (H&L) – Papeveld 3 – 9320 Erembodegem-Aalst.
Mededeling: “Atelier vertaalbureaus 14/10” + de taal van de sessie (“FR” of “NL”) + je voornaam en familienaam.
Vergeet niet je inschrijvingsmail te sturen!